logo

Sund fornuft

Har du brug for hjælp til vægttab, eller individuel sundhedsvejledning kan jeg hjælpe dig.

Hos mig kan du få Vejledning i Vægttab og Livsstilsændring.

Hos mig får du en coach der hjælper dig med at tage sunde valg og erstatte nogle af de fødevarer du bruger med andre der er sundere valg. 

I dialog med dig hjælper jeg dig med at finde andre løsninger, som du er tilfreds med.

De valg du i dialog med mig tager, forebygger samtidig for diverse livsstilssygdomme, så du ikke kun taber dig, men også nedsætter din risiko for at blive syg af diverse livsstilssygdomme.

Gode Råd:

Udnyt årstidens grøntsager kartofler, gulerødder, jordskokker, persillerod, pastinak, knoldselleri og rødbeder er alle rodfrugter. De er rige på kostfibre, calcium, kalium og antioxidanter, og grundet deres høje fiberindhold, som kroppen er længere tid om at nedbryde, mætter de længe. De indeholder kun ca 60-80 kalorier pr 100g så derfor kan man med fordel spise mange af dem. Rodfrugter kan steges, dampes, koges, moses, rives, bages, laves til supper - eller spises rå! God fornøjelse!

Vægttabsforløb

Der er mange gode grunde til at smide de overflødige kilo. Fysiologisk set er svær overvægt forbundet med en række følgesygdomme. Det er tungt at bære de extra kilo, og det er en risikofaktor bag sygdomme som type 2 diabetes, hjerte-kar-sygdomme og visse former for kræft. 

I samarbejde med dig kan jeg sammensætte en kost du taber dig på, og som du kan lide. Jeg kan motivere dig til at komme i gang med at lave nogle ændringer, som nogen gange ikke behøver at være så store før man begynder at tabe sig. Mange gange ved man selv hvad der er galt, men mangler lige et skub i den rigtige retning til at komme i gang med sin ændring.

Nogle har forsøgt sig mange gange før med at tabe sig men det er aldrig rigtig lykkedes. Det er komplekst at tabe sig når man ikke kender fødevarerne, hvad de gør ved ens krop.

Nogle har tabt sig på en diæt, men når man spiser "normalt" igen tager man langsomt på. Det er fordi man ikke lærer noget på en diæt. Den er besværlig at følge og på et tidspunkt orker man ikke følge den og så går man tilbage til, hvordan man spiste før og har ikke lært noget. Det kan jeg ændre !!!!

    Dit forløb ser således ud:
  • Du bliver vejet, får udregnet dit BMI.
  • Du får målt fedtprocent, muskelmasse, knoglemasse og det farlige talje fedt.
  • Du får udregnet dit basalstofstifte (BMR) og din energibalance.
  • Sammen fastsætter vi dit vægttab 
  • Du får viden omkring fødevarer, vitaminer, mineraler, sporstoffer og antioxidanter.
  • Du kommer til opfølgning
  • Jeg coacher dig i din hverdag. Du kan sende billeder af din mad, skrive beskeder hvis der er ting du er i tvivl om, og altid lige vende en problematik i hverdagen når noget er svært.
  • Jeg lærer dig at mestre din egen adfærd og derved få styrket din egen tro på, at du kan lykkedes med din adfærdsændring.

Det er også vigtigt at være fysisk aktiv, når man går i gang med et vægttabsforløb. Jeg kan motivere og vejlede dig, og sammensætte et træningsprogram, så du kan komme i gang med at være fysisk aktiv i forhold til den tid du har til rådighed.


Om Hanne

Jeg har arbejdet som sundhedsvejleder i 6 år, og er uddannet i Ernæring og Sundhed på Københavns Professionshøjskole.

Jeg kan vejlede og coache dig i kost, vægttab, sportsernæring, og jeg foretager helbredstjek bla. blodtryks målinger både af klienter hjemme og i virksomheder.

Mine kunder har succes med vægttab, og nogle har tabt helt op til 30 kg med mig. De udtrykker de synes det har været sjovt, og de er glade for at de har fået en helt ny hverdag, og at de har lært at tage valg, som de kan lide. Jeg har vejledt en del sportsfolk som maratonløbere, ultraløbere og Triatleter.

Følg mig på linkedin.com og få gode og sjove råd omkring ernæring. Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du vil vide mere om hvad jeg tilbyder.

Pris:


Et forløb hos mig på 6 konsultationer koster 3000,- kr.

En enkelt konsultation hos mig koster 600,- kr.

Helbredstjek: pris 600,- inkl. kostvejledning (Gruppevis helbredstjek i virksomheder tilbydes til 250kr pr person hvis over 10 personer, hvor hver konsultation er på 30 min. varighed)


Kontakt: Hanne Sanders

Mobil 24206960
Mail: hhsanders44@gmail.com


Sportsernæring

  • Bliv bedre til din sport ved at spise det rigtige i forhold til hvilken type sport du dyrker. 

Den rigtige energibalance, valget af dine fødevarer og tidspunktet for indtagelsen kan optimere din præstationsevne. Det nytter ikke noget at fylde dig med proteiner, hvis du dyrker en udholdenhedssport, og træner du for meget styrketræning og vil være god til at løbe, bliver du for tung til at løbe, da dine muskler vejer for meget. Kom og få vejledning til, hvad du skal spise og hvordan du kan træne for at optimere din tid, træning og kost.

  • Du får målt fedtprocent, væskebalance, muskelmasse og knoglemasse
  • Du får udregnet dit energibehov, mængden af Protein, Kulhydrat og fedt der passer til dig og din sport.
  • Du får vejledning i væske balance, vitaminer og mineraler.
  • Du får viden omkring tidspunkt, måltidsfordeling og indhold af din mad før, under og efter træning, eller konkurrence.

I idrættens verden findes der mange mere eller mindre velbegrundede vejledninger hvad man skal indtage når man træner. Det kan være svært at vide, hvad man skal tro på. I sportsernæring handler det om:

  • mængden af mad (dit energibehov i forhold til din træningsmængde)
  • timing af indtagelsen af mad
  • sammensætningen af mad

 

Book en tid og få hjælp til dig og din sport

onion
food-board
hanne-sanders
hanne-sanders